گروه مقاله روز نوشت | تاریخ انتشار 18 تیر, 1394 | نظرات 0 نظر

روز جهانی قدس

 " قانون اساسی برا ی همه"                             روز جهانی قدس در معارف دینی و خاصه در علم کلام و اصول عقاید اسلامی و شیعی آمده است

 " قانون اساسی برا ی همه"                            

روز جهانی قدس

  1. در معارف دینی و خاصه در علم کلام و اصول عقاید اسلامی و شیعی آمده است: «دفع خطر احتمالی عَقلاً واجب است». راجع به زیاده گویی ها و زیاده خواهی های رژیم شرور، نژاد پرست و اشغالگر قدس که با منتسب دانستن خود به قوم یهود از ارتکاب هیچ جنایتی دریغ نمی ورزد، قرآن مجید هشدار می دهد: «وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا»، «و به فرزندان اسرائیل خبر دادیم که قطعا دو بار در زمین فساد خواهید کرد و قطعا به سرکشی بسیار بزرگی بر خواهید خاست»{اِسراء:4}. آیا در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و به منظور «قَلع ماده نزاع» و دفع فتنه انگیزی های نه تنها احتمالی بلکه قطعی چنین رژیمی غاصب، خردمندان و آزادگان جهان نباید چاره ای بیندیشند؟!
  2. چنین است که نهضت ملت بزرگ ایران از همان آغازین روزهای شکل گیری قیام، دفاع از حقوق بر باد رفته چنان ملت مظلومی را در سرلوحه فعالیت های انقلابی خویش قرار داد و همزمان با تأسیس نظام نوپای جمهوری اسلامی، رهبر فرزانه انقلاب با زمان شناسی و هوشیاری هرچه تمام تر، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» اعلام و پرچم مبارزه و مقابله با چنین رژیمی مجعول را در سراسر گیتی به اهتزاز در آورد. اکنون ملت های آزادی خواه جهان، فارغ از هرگونه وابستگی ها به ادیان و مذاهب، سی و ششمین سالگرد آن رخداد عظیم را جمعه امسال در بیست و سومین روز از رمضان المبارک 1436 قمری برابر با نوزدهم تیر ماه 1394 خورشیدی همگام با ملت ایران و با حضور در راهپیمایی ها گرامی می دارند و با پای فشردن در دفاع از حقوق ملتی بی پناه، هم صدا و هم آهنگ، شعار نابودی رژیم غاصب را چون «خروشی آسمانی» در فضا طنین انداز می سازند. صیحه و خروشی از عالم غیب که قبل از ظهور حجّت (عجّ) و در چنین روز و شبی توجه جهانیان را در آمدن حضرتش به خود معطوف خواهد داشت.
  3. در خصوص واهی و جعلی بودن ماهیت رژیم اشغالگر قدس، مطالب، زیاد خوانده ایم و شنیده ایم. پس از بیانات محکم و راهگشای امام امّت، کلمات قصار مقام معظّم رهبری در موضوع فلسطین، ترسیم «نقشه راه» است و «فصل الخطاب». از سخنان حضرت ایشان است در مناسبت های مختلف با این صراحت که: « مسئله فلسطین مسئله اول بین المللی اسلامی است. هر کجا که دفاع از فلسطین باشد ما در آنجا حضور داریم. روز قدس یک روز بین المللی به معنای حقیقی کلمه است. علاج زخم فلسطین فقط قطع غدّه سرطانی حکومت صهیونیستی است». هم سو با مواضع حضرت امام (ره) و رهبری معظّم-اَیَّدَهُ اللهُ تَعالی-است که آیت ا... هاشمی رفسنجانی، در گفتگوی اخیر با پایگاه خبری فرا منطقه ای «العَهد» وابسته به حزب ا... لبنان اظهار می دارد: «در مورد آینده فلسطین، من هنوز هم عقیده دارم که حضور اسرائیل و این دولت جعلی بالاخره موقت است و یک روزی این جسم که خارجی است و در پیکر یک ملت و یک کشور وارد شده است بالاخره روزی حذف می شود، حالا کی و چگونه؟ شرایط فرق می کند، می تواند خیلی زود شرایطی فراهم شود که اسرائیل صَرفش نکند که بماند و می تواند هم خیلی طولانی شود، چون اسرائیل و حامیانش تلاش می کنند این دوره را خیلی طولانی کنند».
  4. از آنجا که «دفاع از حقوق همه مسلمانان، تعهد برادرانه نسبت به همه آنان و حمایت بی دریغ از مظلومان جهان»، از مهم ترین عناصر جوهری در منشور حاکم بر سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران است، علاوه بر اصول 3، 152 و 154 قانون اساسی، اصل 11 همین قانون نیز، در مقام تأکید مقرر می دارد: «به حکم آیه کریمه «ان هذه امتکم امة واحدة و أنا ربکم فاعبدون» همه مسلمانان یک امت‏اند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ا ئتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد». آیا می توان باور کرد نظام سیاسی حاکم بر ایران امروز «جمهوری اسلامی» باشد، اما دفاع از نهضت مردم مظلوم فلسطین را خارج از چهارچوب های ترسیمی در اهداف و آرمان های چنین نظامی مورد ارزیابی قرار داد و از کنار آن با بی تفاوتی گذشت؟! هرگز چنین نبوده و نخواهد بود.
  5. نظر به اینکه رژیم غاصب وصله ای ناچسب و تحمیل شده بر پیکر امت اسلامی است و خانه بر باد و بر امواج خروشان حاصل از خشم ملتی مظلوم بنا نهاده و ریشه و ساقه ای در خاک ندارد تا ماندگار گردد، بنابراین، هرچند به زعم برخی ظاهربینان، خوش درخشیده باشد ولی دولتی است مجعول، مستأجل و ناپایدار که خود نابودی خویش را به نظاره نشسته است، هر چند که بر این باور نباشد.
  6.  امید آن است تا به مانند بر مَلا و خنثی شدن «توطئه نافرجام بنی نَضیر»، ماجراجویانی از قوم یهود که در حکومت نوپای مدینه الرسول (ص) در پی تحکیم فساد و ترویج فتنه بودند و حادثه آن را کتاب جاوید قرآن در آیات نخست سوره مبارکه «حَشر» گزارش می کند، این بار، با عزم و اراده پولادین ملت مظلوم فلسطین و البته به برکت برخوردار شدن از همیاری و همدلی همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان به ویژه دولت و ملت سلحشور ایران، برچیده شدن ارکان متزلزل و عنکبوتی رژیم غاصب اسرائیل به بار نشیند و حقوق از دست رفته ملتی بزرگ به آنان باز گردد. به امید آن روز. «فَاصْبِرْ صَبْرًا جَمِيلًا، إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا، وَنَرَاهُ قَرِيبًا»{معارج:7-5}. اندکی صبر، ظفر نزدیک است. هرچند غاصبان و شروران، وقوع چنین رخدادی عظیم را دور از انتظار بدانند، اما وعده الهی حق است و آثار شکست ارکان رو به زوال رژیم منحوس اسرائیل از هم اکنون آشکار است و نوید بخش. ان شاء الله.
  1.  

    «دبیر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس»

    پنج شنبه 18 / 04 / 1394

برچسب ها
#نظرات خوانندگان
ارسال نظر جدید
ثبت نظر جدید
ایمیل منتشر نخواهد شد
Captcha reload