گروه مقاله روز نوشت | تاریخ انتشار 7 مرداد, 1394 | نظرات 0 نظر

آدرس غلط

    "قانون اساسی برای همه" آدرس غلط *قربانعلی مهری مَتانکلایی سقراط حکیم، فیلسوف بزرگ یونان که به حق «فیلسوف شهید»ش نامند به اتّهام به انحراف کشاندن افکار جوانان و به واسطه جور زمان، ناچار به نوشیدن جام زهر از گیاهی سمّی، موسوم به «شوکران&ra

 

 

"قانون اساسی برای همه"

آدرس غلط

*قربانعلی مهری مَتانکلایی

  1. سقراط حکیم، فیلسوف بزرگ یونان که به حق «فیلسوف شهید»ش نامند به اتّهام به انحراف کشاندن افکار جوانان و به واسطه جور زمان، ناچار به نوشیدن جام زهر از گیاهی سمّی، موسوم به «شوکران» شد. هیچ کس در تاریخ فلسفه به خود اجازه نداد تا اصحاب، ندیمان، شاگردان و ملازمان رکاب فیلسوف را به سعایت و خیانت علیه استاد متّهم سازد.

  2. در جمهوری اسلامی ایران دو سال پس از صدور قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد راجع به فرجام جنگ تحمیلی علیه ایران، بنا به مصالحی که اصحاب معرفت و اهل «حَلّ و عَقد» دانند و خوانند، اندیشمندی مصلح، خواهان آن شد مسئولیّت ناشی از پذیرش قطعنامه را به جان بخرد. حکیم دوراندیش، آن بزرگمردی که با نگاه به آینده، در «خشت خام می دید چیزهایی که دیگران در آینه صاف نمی دیدند»، خود خطر کرد. اجازه به خطر افتادن را به دیگران نداد. با تلخی هرچه تمامتر، نه جام شوکران، بلکه جام قطعنامه را به کام کشید. ایران را از بلا رهانید و کاری کرد کارستان. رضوان الله تعالی علیه.

  3. امّا «الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ»{احزاب:60}، یعنی یاوه گویان زمانه، بیکار ننشستند. همچنان می بافند و می گویند آنچه را که می گویند. در ادامه آن قِصّه پُر غُصّه که سری دراز دارد  ایران مظلوم با پشت سر گذاشتن حوادث دهر، مسئله غامض مذاکرات هسته ای را پیش روی خود دید. اکنون مذاکرات 12 ساله، با صدور قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت به نقطه ای رسید که مجالس داخلی کشورهای موسوم به 1+5 به همراه جمهوری اسلامی ایران باید تصمیم آخر را اتّخاذ نمایند. بررسی «برجام» یا همان «برنامه جامع مشترک ایران با گروه کشورهای 1+5» با استناد به ماده (9) قانون مدنی و اصول 77، 125 و 176 قانون اساسی، اگر صرفاً در صلاحیت مجلس شورای اسلامی نباشد، قطعاً در حوزه مسئولیت مشترک قوه مقنّنه با شورای عالی امنیت ملّی قرار دارد.

  4. از هم اکنون گوش ها را زمزمه هایی آزار می دهد که: اَیُّهَا النّاس! کجایید که جمعیتی خواهان آنند تا این بار «زهر جام» مبنی بر پذیرش «برجام» را به کام نظام بچشانند!! اکنون نسیم حاصل از وفاق ملی در میان اضلاع سه گانه ملّت، قوای حاکمه و رهبری معظّم بر ضرورت پایان دادن عزّتمندانه به جدالی 12 ساله بر فضای کشور وزیدن گرفته است. امّا در اینکه، این بار، مسئولیت ناشی از الزام نظام!! به پذیرش «برجام» را بر سر چه فرد، افراد یا جمعیّت و جماعتی خواهند شکست؟!، باید منتظر سخن سرایی غوغاسالاران ماجراجو بود.

    *دبیر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس

برچسب ها
#نظرات خوانندگان
ارسال نظر جدید
ثبت نظر جدید
ایمیل منتشر نخواهد شد
Captcha reload