گروه مقاله مقالات | تاریخ انتشار 31 شهریور, 1394 | نظرات 0 نظر

سخني با دانشگاهيان، حوزويان و اصحاب مدرسه و دبيرستان از حوزه بزرگ فرهنگي . .

"قانون اساسی برای همه" سخني با دانشگاهيان، حوزويان و اصحاب مدرسه و دبيرستان از حوزه بزرگ فرهنگي «قائم‌شهر، سيمرغ، جويبار، سوادكوه و سوادكوه شمالي» *قربانعلی مهری مَتانکلايی با فرارسيدن ماه مهر، مجامع علمي و آموزشي از حوزه، مدرسه و دانشگاه بازگشائي و رابطه ص

"قانون اساسی برای همه"

سخني با دانشگاهيان، حوزويان و اصحاب مدرسه و دبيرستان از حوزه بزرگ فرهنگي «قائم‌شهر، سيمرغ، جويبار، سوادكوه و سوادكوه شمالي»

*قربانعلی مهری مَتانکلايی

  1. با فرارسيدن ماه مهر، مجامع علمي و آموزشي از حوزه، مدرسه و دانشگاه بازگشائي و رابطه صميمانه شاگرد و استاد با نغمه‌ي «درس معلّم اَرْ بُوَد زمزمه محبتي/جمعه به مكتب آورد طفل گريز پاي را» دوباره طنين‌انداز شد. راقم اين سطور بنا ندارد در اهمّيت جايگاه چنين مجامعي داد سخن دهد كه حكيمان گفته‌اند: «زيرساخت‌ترين كار براي فراهم كردن توسعه پايدار هر كشوري، پرورش استعدادهاي درخشان و جوانان جوياي نام- البته جويان نام نيك و ماندگار- در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميّه است.»
  2. اما، ناگفته نماند هر سه پايگاه پژوهشي كشور مي‌دانند كه 7 اسفند ماه سال جاري، «دهمين» و «پنجمين» دوره‌ي انتخابات نمايندگان دو مجلس، يعني «شوراي اسلامي» و «خبرگان رهبري» در پيش است. قطعاً شاغلان به تدريس و تحصيل از اساتيد، طلاب، دانشجويان و دانش‌آموزان به فراخور موقعيت و جمعيت، نقش بي‌بديل و تأثيرگذارشان امري است غيرقابل انكار. موقعيت به لحاظ ارتباط تنگاتنگشان با مباحثات علمي و جمعيت به خاطر كثرت و فراواني، دو عنصري است كه شور و شعور عرصه‌ي رقابت را گرمي و نشاط مي‌بخشد. تلفيق دو عنصر كمّي و كيفيِ حضور آنگاه ثمربخش است كه امكان انتخاب اصلح همراه با شناخت وي فراهم باشد. اين سرمايه به دست نمي‌آيد مگر آنگاه كه اسباب آن مهيّا گردد. برپائي «كرسي‌هاي آزادانديشي»، يكي از موجبات دست‌يابي به اين مهم است.
  3. «كرسيهاي آزادانديشي»، شنيدن حرف‌هاي يكديگر را ممكن مي‌سازد. آستانه‌ي صبر و تحمّل را بالا مي‌برد. تضارب آراء و تعاطي افكار را آسان مي‌کند. نقد، تحليل، ارزيابي، مقايسه، تطبيق و مقارنه را زمينه‌سازي مي‌نمايد. «راستي‌آزمائي» و سرانجام، شناخت درست از نادرست و انتخاب گزينه اصلح را ميسّر مي‌گرداند.
  4. «مؤسّسه قرآني اُسوه حسنه» اين توفيق را دارد تا در جمعه‌هاي هر هفته با تشكيل جلسات مستمر، علاوه بر دعوت از چهره‌هاي علمي، با بهره‌مندي از حضور نامزدهاي احتمالي و در قالب ايراد خطابه همراه با پرسش و پاسخ در مسائل و موضوعات مربوط به حوزه های شهري، استاني و كشوري، زمينه را براي آگاهي مخاطبان و مستمعان از آراء، نظرات، طرح‌ها و برنامه‌هايشان فراهم كند. از آغاز سال جاري تاكنون افزون بر 16 سخنران، «مؤسّسه» را از آگاهي‌هاي خود بهره‌مند نمودند. قطعاً اين فضا در فرصت‌هاي باقي‌مانده تا انجام انتخابات به صورت برابر و يكسان در اختيار ديگر عزيزان قرار خواهد گرفت.
  5. ضمن دعوت از فعّالان عرصه ی دانش و پژوهش در مجامع علمي، مدرسه ای، دانشگاهي و حوزوي از منطقه فرهنگ پرور «قائمشهر، سوادکوه، سیمرغ، جویبار و سوادکوه شمالی»  جهت حضور در محافل هفتگي، و با قطع نظر از علايق و سلايق سياسي و جناحي و امّا در چهارچوب اصول و موازين مندرج در قانون اساسي، انتظار دارد چنانچه علاقمند به حضور و ايراد سخن در محلّ مؤسّسه مي‌باشند مراتب را به نشاني‌هاي اعلامي يا به هر نحو كه مصلحت مي‌دانند اعلام تا موجبات هماهنگي و اداي وظيفه در خدمت‌رساني فراهم آيد.

نشانی:

الف- قائمشهر- خيابان تهران- البرز28- مؤسّسه قرآني اسوه حسنه.

ب-ثبت در پايگاه اطلاع رسانيWWW.GHORBANALIMEHRI.IR  . 

ج- تلفن 01142228805 و 01142232614 . با تقدیر و تشکّر از حسن عنایت شما در اجابت دعوت.

 

*«دبیر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس»

شنبه 28 / 06 / 1394

برچسب ها
#نظرات خوانندگان
ارسال نظر جدید
ثبت نظر جدید
ایمیل منتشر نخواهد شد
Captcha reload