گروه مقاله روز نوشت | تاریخ انتشار 15 مهر, 1394 | نظرات 0 نظر

نشریه فرهنگی، مذهبی، اجتماعی «صراط»

"قانون اساسی برای همه" نشریه فرهنگی، مذهبی، اجتماعی «صراط» *قربانعلی مهری مَتانکلایی -با اهداءِ سلام و تحیّات فراوان به محضر مدیر مسئول، جمع دست اندرکاران و نقش آفرینان مجلّه از مشاوران، مجریان، روابط عمومی و خاصّه مشتاقان از خوانندگان خوش قریحه و علاقمندان به تداوم

"قانون اساسی برای همه"

نشریه فرهنگی، مذهبی، اجتماعی «صراط»

*قربانعلی مهری مَتانکلایی

  1. -با اهداءِ سلام و تحیّات فراوان به محضر مدیر مسئول، جمع دست اندرکاران و نقش آفرینان مجلّه از مشاوران، مجریان، روابط عمومی و خاصّه مشتاقان از خوانندگان خوش قریحه و علاقمندان به تداوم فعالیت آن نشریه. مجلّۀ ای وابسته به «کانون فرهنگی هنری صراط کارمزد سوادکوه». بیست و نهمین (29) شماره نشریه در سال هفتم، منتشره به تاریخ تیرماه 1394، نمی دانم کجا و چگونه، گویا در یکی از نمازهای جمعه قائمشهر «رسید از دست محبوبی به دستم». فرصت دست داد. مرورش کردم. دیدم در صفحات اندک، مطالبی فراوان جای گرفت. از بَدو تا ختم خواندم. همه اش مفید بود. سرودۀ «سوادکوهیمه برار» پر ملات بود. بیت آخر می گوید: «سوادکوه مثل بَم بَیّه خِدایی/ بِرار، دل مَشته غم بَیّه خِدایی» امّا هرگز چنان نخواهد شد حادثه ای ارادی یا قهری، سوادکوه را «بَم» سازد. قطعاً «امید به فردا» آنگونه که در ذیل ستون «نکته ها» از صفحه 2 نشریه آمده است مانع خواهد شد تا: « حسرت دیروز» و «اتلاف امروز»، آنچنان کارساز شود که بتواند، «ترس از فردا» را در دلمان بکارد.

2-در همین شماره نشریه، علاوه بر ظرفیّت ها و قابلیّت ها،آسیب ها و چالش های شهرستان بزرگ سوادکوه که تقسیم شدن آن به دوپاره «شمالی و جنوبی»، ناباوری شاعر را به همراه پرسش وی در سطرهای 1 و 4 از سروده اش بی پاسخ گذاشته است، آشنا شدم. هم موانع رشد، شمارش گردید، هم موجبات توسعه، فهرست شد. اراده ای باید باشد تا با برنامه ریزی های جامع و گام به گام، تهدیدها را به فرصت مبدّل سازد. محلّات روستای پرنشاط «کارمزد»، همراه با اشاره به استعدادها و توانایی هایش، بر آگاهی ها افزود. روستایی بزرگ که «دارالمؤمنین» اش خواندند و «دارالعلمایش» نامیدند.که قطعاً چنین است. تا باد چنین باد.

3-دیگر مطالب را در خصوص دیگر ظرفیّت ها و قابلیّت ها از قلمرو بزرگ سوادکوه، از «وبلاگ» تعرفه شده در مجلّه و دیگر طرق ارتباطی دریافت خواهم کرد. امّا، راقم این سطور اجازه می خواهد پایگاه اطلاع رسانی خود را به نشانی «www.ghorbanalimehri.ir» معرفی نماید تا چنانچه متصدّیان نشریه و خوانندگان پروپاقرص مجلّه با تورّق سر فصل مقالات منتشره، علاقمند به آگاهی از دیدگاهها، خط مشی ها و برنامه های اینجانب باشند، باب گفتگو، تعامل و همکاری گشوده شود. انشاءَالله.

 

* « دبیر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس »

چهارشنبه 15 / 7 / 1394

برچسب ها
#نظرات خوانندگان
ارسال نظر جدید
ثبت نظر جدید
ایمیل منتشر نخواهد شد
Captcha reload