گروه مقاله روز نوشت | تاریخ انتشار 19 آبان, 1394 | نظرات 0 نظر

بيائيد براي شاعر معاصر دعا كنيم

"قانون اساسی برای همه" بيائيد براي شاعر معاصر دعا كنيم *قربانعلی مهری مَتانکلایی 1.شاعر معاصر، احمد عزيزي از اهالي سرپل ذهاب كرمانشاه، متولد1337، اكنون سالهاست به وضعيت كما رفت و 8 سال است كه در بيمارستان بستري است. در معرّفی اش همین بس که: «شاعري است شيعي، انقلابي، عارف و ف

"قانون اساسی برای همه"

بيائيد براي شاعر معاصر دعا كنيم

*قربانعلی مهری مَتانکلایی

1.شاعر معاصر، احمد عزيزي از اهالي سرپل ذهاب كرمانشاه، متولد1337، اكنون سالهاست به وضعيت كما رفت و 8 سال است كه در بيمارستان بستري است. در معرّفی اش همین بس که: «شاعري است شيعي، انقلابي، عارف و فيلسوف كه تمجيد از خاندان عصمت و طهارت (ع) در آثارش افزون‌تر از آن است كه به وصف درآيد.» عزيزي خود نويسد: «روح شاعر درياي فلسفه و بندر الهام است» و مي‌افزايد: «شعر، نامه‌ي عاشقانه‌ي انسان است به خدا. نويسنده بايد طوري بنويسد كه ديگران هم بتوانند ببينند.» درباره‌ي مثنوي معنوي مولوي گويد: «مثنوي را نمي‌توان به اين سادگي شرح كرد. مثنوي را بايد شَرحه شَرحه شد و دريافت.»

2.احمد عزيزي بر اين باور است: «هيچ پيامبري براي تعليم شمشير نيامد، پيامبران آمدند تا ذائقه‌ي بشر را با عطر ياس آشنا كنند.» و در ادامه مي‌آورد: «اين دين عارفانه، متّكي بر سيره‌ي نبوي(ص) است.» به همين مناسبت مي‌سرايد:

«اي خداي مهربان و پاك ما           دفن كن شمشير را در خاك ما »

3.عزيزي، زندگي و مرگ را دو روي يك سكه مي‌داند. به زندگي عشق مي‌ورزد و اينگونه در وصفش قلم مي‌زند:

«بي‌گمان تا انتهاي فصل مرگ             زندگي را خواند بايد برگ برگ

زندگي يعني وزش در باغ برگ               زندگي يعني زميني پرتگرگ

هركجا رودي برويد زندگي است            كبك هرجا پر بشويد زندگي است»

آنگاه چه نيكو خطاب به «زندگي» مي‌سرايد:

«زادگاه بوم و رنگي، زندگي!              دوستت دارم، قشنگي زندگي!»

4.گويا قرار است چهارشنبه20آبان94 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به پاس ارج نهادن به شخصيت اين شاعر هنرمند، مجلس بزرگداشتي در محل اداره كل ارشاد استان كرمانشاه برگزار نمايد. «بيائيد براي سلامتيش دعا كنيم.»

*«دبیر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس»

چهارشنبه، 19 /08/ 1394

 *احمد عزيزي، شاعري كه به سال 1369 مردم با شنيدن مثنوي <<عطر گل ياس>> در وصف دخت گرامي پيامبر اكرم (ص) - زهراي مرضيه (س) در آغاز سريالي به همين نام از شبكه اول سيما با اسمش و بعدها با سروده هايش آشنا شده بودند، دوشنبه 16 اسفند 1395 در بيمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه به ديار باقي شتافت. از سروده هاي اوست: (بي گمان تا انتهاي فصل مرگ/زندگي را خواند بايد برگ برگ). با نيكان و پاكان محشور باد.

برچسب ها
#نظرات خوانندگان
ارسال نظر جدید
ثبت نظر جدید
ایمیل منتشر نخواهد شد
Captcha reload