گروه مقاله روز نوشت | تاریخ انتشار 4 آذر, 1394 | نظرات 0 نظر

جایگاه بسیج در قوانین

"قانون اساسی برای همه" جایگاه بسیج در قوانین *قربانعلی مهری مَتانکلایی در اینکه «بسیج چیست؟ و بسیجی کیست؟» بهتر آن است پاسخش را از بنیانگذار این نهاد مقدس بشنویم که می گفت : «بسیج شجره طیّبه، مدرسه عشق، معراج اندیشه پاک اسلامی و لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن ر

"قانون اساسی برای همه"

جایگاه بسیج در قوانین

*قربانعلی مهری مَتانکلایی

در اینکه «بسیج چیست؟ و بسیجی کیست؟» بهتر آن است پاسخش را از بنیانگذار این نهاد مقدس بشنویم که می گفت : «بسیج شجره طیّبه، مدرسه عشق، معراج اندیشه پاک اسلامی و لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از نخستین تا آخرین امضاء کرده اند.» همو است که اعلام می دارد: «در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند». و اما بسیجی کیست؟

«بسیجی دیده ی بیدار عشق است

بسیجی پیر میدان دار عشق است».

 چنین است که رهبری معظّم انقلاب بر این باور است: «بسیاری از پیشرفت ها و موفقیت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف مرهون تفکّر و عمل بسیجی است». راقم این سطور به حضور در چنین جمعیت سیمرغ نشان بر خود می بالد . آیا شما به عضویت در چنین مجمع عارفانه ای، احساس غرور نخواهید کرد؟! در اینکه کدام ضرورت موجب صدور فرمان تاریخی مبنی بر تشکیل سازمان بسیج و لزوم تداوم و استمرار فعالیت این نهاد شد؟ دغدغه ی مشترک نسل پرسشگر دیروز، امروز و فردای میهن ما ایران است که پاسخ درست، مددکارِ شناخت دقیق و عمیق این نهاد فراگیر و ضرورت بی پایان خواهد شد. به همین مناسبت، ضمن  عرض تبریک به میمنت فرارسیدن هفته بسیج، مقاله ای با عنوان «جایگاه بسیج در قوانین» در دست نگارش است که روزهای آتی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

*دبیر «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس»

04 / 09 / 1394

برچسب ها
#نظرات خوانندگان
ارسال نظر جدید
ثبت نظر جدید
ایمیل منتشر نخواهد شد
Captcha reload