گروه مقاله روز نوشت | تاریخ انتشار 19 آذر, 1394 | نظرات 0 نظر

عارف بلند نظر

"قانون اساسی برای همه" عارف بلند نظر *قربانعلی مهری مَتانکلایی 1 1- شیخ ابوالحسن خَرَقانی (425-351 هجری قمری) عارف بزرگ سده چهارم و پنجم از چهره های درخشان عرفان ایرانی است که در آزاد اندیشی، مردم گرایی جهانی، وسعت نظر انسانی و تفکّر والای عرفانی ممتاز و کم نظیر است. گفتار و کر

"قانون اساسی برای همه"

عارف بلند نظر

*قربانعلی مهری مَتانکلایی

1

1- شیخ ابوالحسن خَرَقانی (425-351 هجری قمری) عارف بزرگ سده چهارم و پنجم از چهره های درخشان عرفان ایرانی است که در آزاد اندیشی، مردم گرایی جهانی، وسعت نظر انسانی و تفکّر والای عرفانی ممتاز و کم نظیر است. گفتار و کردار این عارف جهانی در طی گذشت افزون بر یکهزار سال همواره مورد توجّه، دقّت، مطالعه و سرمشق عارفان، شاعران، متفکّران و محقّقان بوده است. گویند شیخ بر سر در خانقاه خود نوشته بود: «هر کس که در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش {در برخی نسخه ها آمده «نامش»} مپرسید. چه آنکس که به درگاه باری تعالی به جان ارزد، البتّه بر خوانِ بوالحسن به نان ارزد». در سال 1383 متن مزبور توسّط دولت جمهوری اسلامی ایران، به سازمان ملل متحد ارسال و در آنجا به عنوان افتخار آزاد اندیشی و مردم گرایی بزرگان ایران و به رسم یادبود، به زبان فارسی و انگلیسی درج گردید.

2- «موسّسه اسوه حسنه»، نیز این افتخار را دارد در جمعه های هر هفته، از همه اندیشمندان و صاحب نظران، بویژه  علاقمندان به حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه بزرگ انتخابیّه «سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، سیمرغ کیاکلا و جویبار» به شرکت در محافل انس با قرآن دعوت نماید. با قطع نظر از علایق و سلایق سیاسی و تعلّق خاطر به احزاب و جناح ها و البته با تعهّد و التزام به گفت و شنود به محوریّت قانون اساسی، از آراء و اندیشه های آنان بهره ببرد و با طرح پرسش ها و دریافت پاسخ ها، زمینه را برای انجام انتخاباتی رقابتی تر از گذشته فراهم نماید.

3- تاکنون جلسات پرجوش و خروش فراوانی در محل موسّسه انعقاد یافت. جمعه هفته جاری -20 آذر 94- همزمان با ایّام شهادت آورنده اسلام و قرآن و دو فرزند مطّهرش امام حسن مجتبی و حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیهم آلافُ التّحیَّهِ و الثناءِ، بیست و هفتمین محفل انس با قرآن برگزار خواهد شد. قطعاً حضور صمیمانه شما ارجمندان بر گرمی محفل انس با قرآن خواهد افزود.

نشانی موسسه: قائمشهر، خیابان تهران، البرز 28.

توضیح: خرقان، قَصَبه ای است در شمال بسطام از توابع شهرستان شاهرود در استان سمنان.

*«دبیر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس»

چهارشنبه   18 / 09 / 1394

برچسب ها
#نظرات خوانندگان
ارسال نظر جدید
ثبت نظر جدید
ایمیل منتشر نخواهد شد
Captcha reload