گروه مقاله روز نوشت | تاریخ انتشار 8 دی, 1394 | نظرات 0 نظر

خیر مقدم

"قانون اساسی برای همه" خيرمقدم *قربانعلی مهری مَتانکلایی همزمان با فرا رسیدن فرخنده میلاد «اُسوَه حَسَنَه» که «رَحمَهٌ لِلعالَمِینَ»اش خوانیم و ولادت مَوفُور السُّرورِ فرزند نیکو خصالش که «صادق آل محمّد»ش نامیم - صلواتُ اللهِ و سَلامُهُ عَلیه

"قانون اساسی برای همه"

خيرمقدم

*قربانعلی مهری مَتانکلایی

  1. همزمان با فرا رسیدن فرخنده میلاد «اُسوَه حَسَنَه» که «رَحمَهٌ لِلعالَمِینَ»اش خوانیم و ولادت مَوفُور السُّرورِ فرزند نیکو خصالش که «صادق آل محمّد»ش نامیم - صلواتُ اللهِ و سَلامُهُ عَلیهِم اَجمعینَ- با اهداء سلام و تحيّات وافره و با عرض خيرمقدم به محضر تك‌تك آقايان و بانوي مسئوليت‌شناس كه جهت شركت در يك رقابت دوستانه و آبرومندانه از حوزه‌ي وسيع انتخابيه در شهرها و شهرستانهاي «سيمرغ كياكلا، جويبار، قائم‌شهر، سوادكوه و سوادكوه شمالي» قدم در عرصه‌ي «دهمين دوره‌ي انتخابات مجلس شوراي اسلامي» نهاده‌اند.
  2. همگان مي‌دانند و مي‌دانيم كه «سياستهاي كلي برنامه ششم توسعه» پس از تصويب آن در مجمع تشخيص،‌ توسط مقام معظّم رهبري، ابلاغ شد. انتظار از همه‌ي ارجمندان و عزيزان آن است در راستاي اولويت‌هاي مندرج در سياست‌هاي ابلاغي و با شناخت موقعيت‌ها و با اتّكاء به ظرفيّت‌ها و قابليّت‌هاي بالفعل حوزه‌ي انتخابيه براي دوره‌ي كوتاه‌مدت چهار ساله نمايندگي در مجلس و با شناسايي، معرّفي و بهره‌گيري از همين استعدادها و اما بالقوّه براي دوره‌هاي بعد از مقطع چهارساله، طرح‌ها و برنامه‌هاي خود را با استناد به قوانين اساسي و عادي و به صورت مستدلّ به گونه‌اي كه داراي موضوعات و عناوين مشخص و مشتمل بر دلايل توجيهي و منطقي باشد تهيّه و متن مدوّن را جهت آگاهي شهروندان در معرض ارزيابي و قضاوت افكار عمومي قرار دهند.
  3. از آنجاكه «حكومت بر مردم آگاه از جمله هنرهاي حكمراني است»، قطعاً اذعان خواهند داشت به بركت برخوردار شدن از نعمت آگاهي است كه مردم با كمترين هزينه و با دانش و بينش لازم و كافي كه در لسان قرآني، از اين دو سرمايه به عنوان «عَلَي عِلْمٍ وَ عَلَي بَصيرَةٍ» نام برده‌شد خواهند توانست با «استماع اقوال متفاوت» يعني شنيدن و آشنا شدن با آراء و نظرات گوناگون، با انجام نقد و بررسي‌ها و رجحان دادن يكي بر ديگري، با «اِتّباع احسن» يعني از نيكوترين سخن‌ها پيروي نموده و با آرامش خاطر درصدد «انتخاب اصلح» برآيند. اينگونه است كه با دريافت خبر مسرّت بخش «فَبَشِّرْ عِبَادِ* الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» [زُمَر:17و18] خود را در زمره‌ي اصحاب خِرَد ناب خواهند يافت و خستگي‌هاي ناشي از حضور در پاي صندوقهاي رأي بر تنشان نخواهد ماند.
  4. ناگفته نماند با توجه به اينكه حوزه بزرگ انتخابيه ما و شما داراي دو نماينده مي‌باشد كه به نيابت از شهروندان و با حضور در مجلس در مقام ايفاي وظيفه برخواهند آمد، بنابراين، بدون آنكه اكنون صحبت از «ائتلاف» باشد، شناسايي و انتخاب دو نماينده بايد در دستور كار نامزدهاي محترم قرار داشته باشد. ترويج شعار «تك‌رأي» نه آنكه هيچ كمكي به فرهنگ سياسي اجتماعي شهر و ديارمان نخواهد كرد بلكه هزينه‌هاي جبران ناپذيري را بر مردمان شهر و ديار تحميل خواهد نمود. در اين خصوص، مطالب خواندني‌تر خواهيد شنيد.
  5. راقم اين سطور در دهه‌ي چهارم نهضت و نظام اسلامي كه «دهه‌ي پيشرفت و عدالت»ش ناميده‌اند، منتظر دريافت طرح‌ها و برنامه‌هاي مدوّني خواهد بود كه ارتقاء شاخص‌هاي «رشد و توسعه»ي حوزه‌ي انتخابيه را به همراه داشته باشد.
  6. اين جانب نيز در حدّ وسع و توان، مقالات و يادداشت‌هاي فراواني را با عناوين گوناگون و در موضوعات و مسائل مختلف مربوط به حوزه‌هاي انتخابيه‌ي شهري، استاني، ملّي و مملكتي به نگارش درآورد و علاوه بر درج در مطبوعات و انعكاس در سايت‌ها ، ازطريق انتشار در پايگاه اطلاع‌رساني به نشاني www.ghorbanalimehri.ir در معرض ارزيابي و قضاوت افكار عمومي قرار داده است. قطعاً در اين زمينه، «مكتوبات» ديگري را شاهد خواهيد بود. بديهي است علاوه بر مقالات منتشره، برنامه‌هاي مكتوب و مدوّن اين‌جانب نيز تهيه و به صورت جداگانه در اختيار همگان قرار خواهد گرفت.

*«دبیر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس»

سه شنبه، 08 /10/ 1394

 

برچسب ها
#نظرات خوانندگان
ارسال نظر جدید
ثبت نظر جدید
ایمیل منتشر نخواهد شد
Captcha reload