گروه مقاله روز نوشت | تاریخ انتشار 1 آذر, 1399 | نظرات 0 نظر

جز در سند برجام، فعلاً و تا اطلاع ثانوى، جمع نقيضان محال است!

جز در سند برجام، فعلاً و تا اطلاع ثانوى، جمع نقيضان محال است!   از عجائب روزگار در امروز ايران، پديده اى است موسوم به توافق برجام! پديده اى كه نه فقط مخالفان سرسخت داشته است و دارد، و نه فقط دولتمردان پديد آورندهء آن در تعاملات و مذاكرات و در جاى خود هنرمندانه و هوشمندانه با قدرتهاى صاح

جز در سند برجام، فعلاً و تا اطلاع ثانوى، جمع نقيضان محال است!  

از عجائب روزگار در امروز ايران، پديده اى است موسوم به توافق برجام! پديده اى كه نه فقط مخالفان سرسخت داشته است و دارد، و نه فقط دولتمردان پديد آورندهء آن در تعاملات و مذاكرات و در جاى خود هنرمندانه و هوشمندانه با قدرتهاى صاحب حقّ وتوى جهان را مستوجب بارها و بارها نكوهش و تا مرز تحمّل مجازات اعدام مى دانسته اند و مى دانند، بلكه سند برجام را، آن هم نه فقط رسماً كه حتّى اسماً نيز در قاموس سياسى ايران بر نمى تابند و محو و انهدام آن را هر چه سريع تر به انتظار مى كشند، امّا به ناگاه رئيس محترم كميسيون اصل ٩٠ مجلس كه از قضا، خود، در شمار يكى از بى شمار جماعت مخالفان است، اعلام مى دارد: 
(آمریکایی‌ها قبل از انجام هر مذاکره‌ای، باید تمامی تحریم‌ها را همان‌طور که قبلا در برجام قول داده‌اند، کامل لغو کنند. در صورتی که آمریکا این کار را بکند، ما به میز مذاکره برمی‌گردیم!).  
آيا اين بزرگواران تا كنون از خود پرسيده اند: اگر برجام و دستاوردهاى غير قابل انكار آن براى ايران، خوب است و ستوده، پس چرا ناجوانمردانه يا هر از گاه به كمترين بهانه مورد هجمهء آنان قرار مى گيرد؟ و اگر از أساس و بنيان، خسارت بار بوده و در تعارض با مصالح ملّى و موازين اسلامى و باعث دست اندازى هاى أجانب به منافع مملكتى است كه مورد ارزيابى دلواپسانى از جنس غوغاسالاران ماجراجو قرار مى گيرد، پس چرا بازگشت بى كم و كاست آمريكا به اين سند خائنانه! و عمل به قول و قرارهاى از قبل داده شده، به عنوان تنها پيش شرط براى بازگشت ايران به ميز مذاكره مى شود؟.  
مخالفان برجام را شايد بتوان در شمار آنانى آورد كه در جاهها و مناسبت ها يا راجع به پاره اى پديده ها و دستاوردها گفته اند و مى گويند: (خودش را بيار، اسمش را نيار!). برجام، نيز پديده اى شد كه بايد رسمش را آورد و اسمش را نياورد! متنش را ستود و سطرش را زدود! چرا؟! نمى دانم!.
چنين تعارضات آشكارا در بيانات و افاضات پيرامون موضوعى واحد به نام برجام و راجع به دولتمردانى شناخته شده به عنوان پديد آورندگان اين پديدهء بدنام!، خدايا، تو شاهد باش جمع ميان آنان را اقلّ آنكه اين قلم را چنان توان دست نداد تا قابل جمع شمارد. اگر خوب است، چرا آنجور؟، و اگر بد است، چرا اينجور؟. خدايا، از بدفهمى ها و بدمستى ها و بد ارزيابى ها كردن هاى مان راجع به  هر چيز و هر كس، به لطف و كرمت در گذر. آمّين، يا رَبَّ العالـمِين.

برچسب ها
برجام
#نظرات خوانندگان
ارسال نظر جدید
ثبت نظر جدید
ایمیل منتشر نخواهد شد
Captcha reload